سامانه بازاریابی ناب ترین فایل های ایرونی

جستجو پیشرفته ناب ترین فایلهای ایرانی از سایت های مختلف علمی

سامانه بازاریابی ناب ترین فایل های ایرونی

جستجو پیشرفته ناب ترین فایلهای ایرانی از سایت های مختلف علمی

تحقیق ارتباطات تاریخچه روابط عمومی


لینک پایین توضیحات

فرمت word  قابل ویرایش پرینت

تعداد صفحات: 18

 

ارتباطات

تاریخچه روابط عمومی:

تاریخچه روابط عمومی:

برای نخستین بار سال 1906 میلادی « آمویی لی » خبرنگار روزنامه بود اولین دفتر روابط عمومی نیویورک تأسیس کرد . وی نخستین اقدام خود صدور اعلامیه نام « اعلامیه اصول » هدف عمده روابط عمومی اطلاع رسانی مردم کرد ، تأکید کرد هدف آن تبلیغات تجاری نیست .

روابط عمومی ایران:

نخستین واحد روابط عمومی ایران سال 1330 توسط دکتر حمید نطقی پدر روابط عمومی ایران شرکت نفت راه اندازی شد .

تعاریف روابط عمومی:

- اسکات ام کاتلیپ صاحبنظر روابط عمومی جهان ، روابط عمومی ، اداره کردن وظایف ، شناسایی ایجاد حفظ نگهداری روابط مطلوب حسنه بین سازمان جامعه است . جامعه توفیق ناکامی یک سازمان آن وابسته است .

- ادوارد برنیز بنیانگذاران روابط عمومی روابط عمومی عبارت است دادن اطلاعات مردم تلاشهای ترغیبی منظور تغییر گرایش رفتار مردم کوشش همبسته ساختن نگرش اقدامات یک مؤسسه مخاطبان خود متقابلاً نگرش اقدامات مخاطبان مؤسسه

تعریف کامل روابط عمومی:

روابط عمومی مجموعه عملیات ارتباطی آگاهانه مبتنی برنامه است استفاده از

شیوه علمی هنری دنبال ارتباط مردم اطلاع یابی نظرهای آنان ، تجزیه تحلیل

گرایش مخاطبان افکار عمومی منظور گفتگو آنان رسیدن تفاهم کاربرد روش ابزارهای ارتباطی نوشتاری ، گفتاری ، دیداری شنیداری است .

وظایف روابط عمومی:

مهمترین وظیفه روابط عمومی ، شناخت افکار عمومی نفوذ آن جلب رضایت افکار عمومی سازمان است .

الف) ارتباطات درون برون سازمانی

ب) امور فرهنگی نمایشگاهها

ج) انتشارات

د) سنجش افکار عمومی

و ) ، پژوهش برنامه ریزی

اصول برنامه ریزی روابط عمومی

1- شناسایی مخاطبان

2- تعیین اهداف روابط عمومی براساس اهداف مؤسسه

3- تعیین پیام روابط عمومی

4- تهیه پیش نویس برنامه مشورت مسئولان

کارکردهای کلان روابط عمومی:

- جلب مشارکت مردمی

- ایجاد همدلی

- کمک تحقق جامعه مدنی

ویژگیهای روابط عمومی مطلوب:

- توجه اصول اخلاقی

- توجه روابط عمومی داخلی

- توجه رهبران فکری

- ارتباط رسانه ها

- مشاوره مدیریت

- اطلاع یابی

- ارتباط مردمی

- مدیریت علمی

- توجه بازخورد

ویژگیهای کارشناس روابط عمومی:

- مهارتهای علمی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.